Tyrihans valgte Visma net ERP av 4 grunner
Tyrihans er en tekstilgrossist med fokus på bunadstilbehør. De distribuerer sine produkter gjennom et stort forhandlernettverk, i tillegg til egen nettbutikk. For å kunne ta i bruk effektiviserende løsninger som e-faktura, samt integrere systemene for økonomi, nettbutikk, lager og fraktetiketter, besluttet de å ta i bruk Visma net ERP.
Heidi Christine Huth, økonomiansvarlig i Tyrihans, forteller at de så på flere løsninger da de skulle bytte ERP-system. Det gamle systemet fungerte greit, men manglet funksjoner som e-faktura og bedre lagerfunksjon med strekkoder. Fra tidligere hadde Tyrihans en del spesialtilpasninger, og de vurderte det som enklere å begynne forfra med nytt system.
Gode integrasjonsmuligheter var viktig
Da Tyrihans er en nettbutikk, var integrasjonsmulighetene med Gurusoft (Nordens ledende leverandører av netthandelsløsninger) en viktig faktor for valget. Automatiseringsmulighetene med Visma net Financials og Logistics var også vesentlige.
Tyrihans AS
Tyrihans AS ble stiftet i 1987 og har 7 ansatte. De selger egen norskdesignet kleskolleksjon og produksjon av tilbehør og sko til bunader. De har over 75 forhandlere over hele Norge i tillegg til nettsalg.
Her var faktisk ikke skyen i seg den viktigste pådriveren. Det er selvfølgelig mange fordeler med skyløsning, men for oss i Tyrihans var det viktigere at systemene kunne snakke sammen og forenkle hverdagen.
Skyen var (faktisk) ikke målet
Det er selvfølgelig mange fordeler med skyløsning, men for Tyrihans var det viktigere at systemene kunne snakke sammen og forenkle hverdagen. Verdiskapingen lå i gode integrasjoner mellom Visma.net for økonomi og lager, nettbutikken (Gurusoft) og fraktsystemet Consignor. Dette resulterte i slutten på mye dobbeltarbeid, og var begynnelsen på en mer effektiv hverdag!
AutoInvoice eliminerer tidstyver
Tyrihans har optimalisert faktureringsarbeidet betraktelig ved hjelp av e-faktura med Visma.net AutoInvoice. Dette gjør arbeidsprosessen mer effektiv, og de får raskere innbetalinger. Heidi forteller at de har gjort seg opp flere gode erfaringer etter de gikk i gang med systemet 1. mai 2018. De ser også frem til å kunne høste enda flere gevinster når alle rutinene er skikkelig innarbeidet i bedriften.
Vil du vite mer? Send inn skjemaet så tar vi kontakt!
Du kan også ringe eller sende oss en e-post
📸: Tyrihans